יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

המשך סיפור מהחיים של דני

לקראת ראש השנה נסענו לורנה בתיאום עם אנשי חב"ד כי רצינו לחוות את ראש השנה כמו בבית, ואכן כך היה הגענו לורנה ונפגשנו עם אנשי חב"ד והיינו איתם כל החג - בתפילות, בשירה ובסיפורים שונים. היו איתנו גם יהודים שגרים בורנה. במשך החג עברו הרבה ישראלים שבילו בורנה להגיד חג שמח ולטעום תפוח בדבש. הרב המקומי היה קולט אותם בשמחה ומציע להם להיכנס לטעום תפוח בדבש וגם לשמוע שופר. הוא תקע בשופר הרבה פעמים ולא התעצל. היו זוג מבוגרים יהודים מרוסיה שהסתכלו עלינו ואז הרב ניגש אליהם ושאל אותם האם הם יהודים הם ענו בחיוב, אך לא ידעו כלום בעברית. כשהוא נתן להם לטעום תפוח בדבש אז האישה בירכה ב"שמע ישרואל אדוני אלוהינו אדוני אחד" . איך שהיא אמרה "ישרואל" הרבי אמר שהם בטוח יהודים. באותו רגע כולנו התרגשנו כיוון שלא היינו בטוחים ביהדותם. לאחר מכן הגבר אמר "ראש השנה"? בשאלה. לאחר מכן המשכנו. היו הרבה ישראליות שבאו להדליק נרות לחג וגם לשבת. טילנו לאורך החוף. הרבה ישראלים באים לפה בגלל הקזינו. בקיצור חג רואש השנה היה בשבילי החג שניהינתי בו יותר מכל חג אחר.
לאחר החג חזרנו הביתה לכפר וכבר התחלנו לחשוב על סוכות התיעצנו עם החב"דניקים בקשר ליין לקידוש והם הציעו לנו לעשות יין לבד, ואכן הכנתי יין מהגפנים שיש לנו בבית וזה יצא מעולה.
ביום ריביעי נפגשנו עם כמה מתושבי הכפר סביב מדורה. המיוחד במפגש היה שהיו גם זרים כמונו וגם מקומיים מהכפר, כולל מבוגרים - היתה איתנו אישה כבת 76 שכולם מכבדים אותה והיא גרה ממש ליד הבית שלנו. יום אחד ראיתי אותה קוטפת תירס בשטח שלה והחלטנו לעזור לה. למוחרת בבוקר היינו אצלה וקטפנו ביחד את כל התירס. כמובן זה הפך ליהיות שיעור טבע לליאל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה